2017. július 29., szombat

Önismereti tag

Megvagyok, itt vagyok, kicsit zsúfoltak most a napjaim, bánom is, hogy EFOTT előtt nem dolgoztam előre ide. Ezt a kérdéssort a Pillecukor blogon találtam, az elmúlt években benne vagyok az önismeret-önfejlesztés témában (munka- és személyes téren is), szerintem nagyon érdekes, élmény volt kitölteni.


1. Mi az, amit ma meg tudsz tenni, de tavaly még nem voltál rá képes?

Problémamegoldás terén sokat fejlődtem az elmúlt egy évben, gyorsabb lett a reakcióidőm, rugalmasabb vagyok, az utóbbi nagyon sok apróságban is megnyilvánul. Olyan hétköznapi dolgokban, mint pl. hogy merek szemre főzni (régebben mindent pontosan kimértem, a begyakorolt kajáknál is).

2. Hogyan állítanád fontossági sorrendbe a következő szavakat: boldogság, pénz, szerelem, egészség, hírnév?

Boldogság, szerelem, egészség, pénz, hírnév.

3. Egyetlen mondatban válaszolj: ki vagy te?

Őszintén remélem, hogy erre nem tudok egy mondatban válaszolni :)



4. Miről szeretnél ismert lenni?

Az empatikusságomról és a jóindulatomról. És talán a humorérzékemről, ízlésemről, kreativitásomról.

5. Ki az, aki mellett jobban érzed magad a bőrödben? 

A párom mellett. Nagyon jó hatással van rám, határozottabb, higgadtabb, erősebb lettem, mióta együtt vagyunk.

6. Mi az a 3 tulajdonság, ami a legfontosabb számodra a barátságban?

Hasonló humorérzék, nem hoz össze semmi úgy, mint amikor együtt potyognak a könnyeitek egy poénon, amit csak ti értetek. Bizalom, már nem abban az értelemben, hogy megőrzitek egymás titkait, hanem a tudat, hogy nem neveti ki a másik a félelmeidet és önmagad lehetsz mellette. Türelem, akkor is, mikor nem tud leakadni a másik egy témáról, vagy amikor hülyén viselkedik, vagy ha lehetetlen elérni.

7. Mit gondolnak mások rólad, ami egyáltalán nem igaz?

Egész aktuális kérdés, pont az elmúlt hetekben kellett ráébrednem, hogy mások sokszor hidegnek és távolságtartónak hisznek. Volt már, aki mondott hasonlót, de Ő a stílusom miatt érezte ezt, most viszont az derült ki számomra, hogy a viselkedésem, a testbeszédem sugall valami ilyesmit... mintha megközelíthetetlen lennék. Megmondom őszintén, annyira nem bánom, mert a közvetlenségem okozott régebben kellemetlen szitukat (pasik, khm), és tény, hogy jobban megválogatom, kiket engedek közel magamhoz, de én egy közvetlen, nyitott, jóindulatú ember vagyok, nem egy jégcsap, aminek tűnök ezek szerint.

8. Mi az a dolog, amit egy hajótörés esetén sem tudnál elveszíteni, amit senki sem vehetne el tőled?

A méltóságomat.

9. Ha lehetne egy üzeneted, amit az egész világ számára eljuttathatsz, mi lenne az?

Gondoljuk végig, mi lesz a tetteink következménye.

10. Mi az, amire azt mondtad, hogy soha, és a végén mégis megtetted?

Megsimogattam egy ezerlábút. Valamilyen rendezvény volt a pécsi Akvárium-Terráriumban, ahol mindenféle nemszeretem állattal lehetett közelebbről megismerkedni, és az egyik önkéntes társam úgy vélte, ha mi legyőzzük magunkat és megsimogatjuk, akkor majd az a kislány is, akit addig nem tudott rávenni. Nem jött be, de legalább ezt is elmondhatom magamról.

11. Mi az, amiről teljesen más véleménnyel voltál 5 évvel ezelőtt?

Azt hiszem, nagyjából öt (talán hat) évvel ezelőtt kezdtem el fantasy MMORPG játékokkal játszani, a párom hatására. Meg volt a véleményem a számítógépes játékokról, de az a helyzet, hogy ha megválogatja az ember, mivel játszik és a helyén kezeli, akkor nagyszerű szórakozás. Ráadásul együtt is szoktunk játszani :)

12. Van bakancslistád?

Nincs. Vannak tipikus bakancslistás dolgok, amikre vágyom, amiket szeretnék megtenni, de azt hiszem, ezek nélkül is boldog és teljes életet tudok élni. 

13. Mennyire vagy előítéletes?

Nem vagyok, vagy legalábbis törekszem rá. Nyitottnak és toleránsnak tartom magam, és elég jó az önreflexiós készségem, észre szoktam venni a megnyilvánulásaimon, ha valamilyen előítélet vagy berögzült gondolat van mögöttük és igyekszem tudatosan kezelni őket. 

14. Mit gondolsz, mi az, amire a modern társadalomnak nincs is szüksége?

Előítéletekre.

15. Ha visszamehetnél az időben és elmondhatnál valamit az egykori önmagadnak, mi lenne az?

Szólnék, hogy tanuljon meg célokat kitűzni és döntéseket meghozni, majd elköteleződni mellettük, mert senki nem fogja megtanítani rá. Megkérném, hogy szokjon le nagyon gyorsan a halogatásról. Azt tanácsolnám, hogy legyen rugalmas, és higgye, hogy lehet máshogy és lesz is máshogy.

Remélem, érdekesnek találtátok, ha tetszik, vigyétek :)

2 megjegyzés:

  1. Tetszett, ez a tag, szerintem viszem.
    A válaszaidnál is volt, amin serényen bólogattam. :)

    VálaszTörlés