2017. június 23., péntek

Kérdéssor molyoktól molyoknak

Mindig kedveltem a tageket, kihívásokat, különböző témájú kérdéssorokat, szerintem nagyjából az összes létezőt kitöltöttem korábban. Mióta regisztráltam a Molyra, egész jó és meglehetősen hosszú könyves kérdéssorokkal szoktam találkozni, ezt jól le is nyúltam.

1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?

Mivel egész sok könyv van a polcomon a gyerekkori olvasmányaim közül, ezt nehéz lenne megállapítani, de jó eséllyel valamelyik Jacqueline Wilson kötet lesz, nagyon közel állt hozzám kiskamasz koromban.

2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ezelőtt és mit fogsz ez után?

Neil Gaimant olvastam jó ideig, szívem szerint befaltam volna az összes magyarul megjelent irományát, de a hónap végéig szeretnék befejezni két molyos kihívást, úgyhogy azokhoz olvasok inkább, most épp a Legenda vagyok-ot.



3. Melyik az a könyv amit mindenki szeret, de te utálsz?
Ami körül óriási a hype, az általában pont, hogy elriaszt (legalább egy időre) vagy sokszor annyira hidegen hagy, hogy el is felejtem, azért marad ki az életemből. Előbbire jó példa nálam az Outlander sorozat, az adaptáció első részét láttam ugyan, de egyszerűen taszított, és ettől a könyvekre is így gondolok, pedig ugye egy sort sem olvastam belőlük.


4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?
Képregények... van legalább egy tucat, amit szívesen elolvasnék, de van egy olyan érzésem, hogy talán sosem kerül rájuk sor.

5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?

Hú, hát, őszintén remélem, hogy minden olyan könyvet, ami fontos számomra és nagy hatással volt rám, de mivel most is főleg e-könyveket olvasok, ki tudja, ennek mentén merre halad majd ez a dolog.

6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb, vagy kivárod a könyv végét?

Neeem, úgy nem olvasunk könyvet! :D

7. Köszönetnyilvánítás: papír és tinta pazarlás, vagy érdekesség?

Úgy érzem, hogy a szerzőnek sokkal fontosabb, mint az olvasónak, de néha egészen szórakoztató tud lenni.

8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?

A kedvenceimet épp azért szeretem, mert olyan helyzetekben tudnak helytállni, amik engem biztosan felőrölnének. Már gyerekkoromban is inkább a világba képzeltem oda magam és nem egy karakter bőrébe, talán ezért is jött be annyira a szerepjáték, amikor szilveszterkor kipróbáltam (M.A.G.U.S., csak semmi huncutság).

9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (hely, idő,személy)

Volt egy nagyon fura irodalomtanárom, 9-10. osztályban. A téli szünet után végigkérdezett minket, kaptunk-e könyvet karácsonyra, mi az, mennyit olvastunk belőle, mit gondoltunk róla. Poe Rejtelmes történetek kötete és a A Morgue utcai kettős gyilkosság hozott nekem egy kisötöst.



10. Mondj egy könyvet amit érdekes módon szereztél meg!
Egy kiadványra talán ráfogható, A magyar irodalom képeskönyve. Anyum szerezte, talán az egyetemről hozta el, amikor a könyvtár kiszórt könyveket, már nem emlékszem pontosan. Fel akarta tenni Rukkolára, aztán meglátta, mennyien szeretnék megszerezni, és inkább odaadta nekem, úgy gondolta, nálam jó helyen lehet. Jól gondolta :)

11. Adtál már valaha könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?

Viszonylag gyakran adok ajándékba könyvet, szóval ja, mondhatni, de ha a kérdések írója megható anekdotát vár ide, sajnos ilyet nem tudok mondani.

12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?

Nem rémlik, hogy lett volna ilyen, újraolvasni általában otthon szoktam. Esetleg ha ekönyv is számít, akkor az elsőként felpakolt fájloknak biztos nincs kilométerhiányuk, bár a Pécs-Várdomb távolságot még nem léphették túl.

13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?

Ami nem tetszett, az nem tetszett. Egyébként elég sok kötelezőt megspóroltam magamnak anno és bevallom, azóta sem pótoltam őket. Viszont voltak kötelezők, amiket nekünk nem adtak fel, de magamtól elolvastam és nagyon-nagyon megérte, különösen igaz ez A Mester és Margaritára.

14. Használt vagy új könyvek?

Is-is, imádom az új könyvet először kézbe venni, de az antikváriumos, könyvvásáros mazsolázgatásnak is megvan a maga különleges hangulata.

15. Olvastál valaha Dan Brown könyvet?

Nem. (Miért Dan Brown?)

16. Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett mint a könyv maga?

A tökéletes trükk. Talán volt még egy-kettő, de ez mindent elhomályosít.



17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben? Szakácskönyv is számít.
Jaj, amikor a 20. századi társadalomtörténet szemináriumomra olvastam, de a kötetet biztos nem tudnám megnevezni. Szabadidős témáról írtam dolgozatot, és egy helyen a szerző (Gyáni Gábor, ha jól rémlik) hosszan sorolta a korszakban népszerűvé váló ételeket, édességeket. A stíriai metéltnél megkordult a gyomrom.

18. Ki az a személy, akinek könyvajánlását mindig megfogadod?

A nagynéném véleményére adok, de ez nem jelenti azt, hogy mindig el is olvasom azonnal, amit ajánl, vannak difik az ízlésünkben. Egyébként már azért megérte a molyra regisztrálni, mert sokkal több érdekes könyvről szerzek tudomást, mint korábban, és lett néhány figyeltem, akiknek érdemes az értékeléseit, karcait olvasgatni.

19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajdon kívül, amit végül imádtál?

Sokat filóztam ezen, és Amanda Cremer Nightshade-trilógiája jutott végül eszembe. Nagyon élveztem, pedig hideg fejjel végiggondolva egy klisé az egész, természetfeletti, ifjúsági, romantikus, szerelmi háromszöges nyál, de farkasos és emiatt kíváncsivá tett, és nagyon jó élmény volt akkor olvasni. A romantikus szál az, amit szoktam szeretni, ha jól van megírva és beleszőve a sztoriba, de önmagában egyáltalán nem igénylem és nem keresem.


Nem szoktam megjelölni senkit, akinek tetszik, töltse ki bátran :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése